יוזמה: תג מחיר יוכר כאירוע טרור

    בנצי לייזרוביץ No Comments on יוזמה: תג מחיר יוכר כאירוע טרור
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום קיימו השרים ציפי לבני ויצחק אהרונוביץ׳ כינוס חרום בעקבות התגברות פשעי השנאה שבו השתתפו מלבד השרים, בין היתר, גם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, פרקליט המדינה שי ניצן, גורמים בכירים מקצועיים מהפרקליטות, תביעה משטרתית ונציגי צבא ושב״כ. הדיון התקיים במשרד המשפטים בירושלים.

    בתחילת הדיון התייחסה שרת המשפטים ציפי לבני לפרסומים על הדיון שהתקיים ביצהר בשאלה אם מותר להרוג חייל במהלך פינוי: ״הדברים הללו לא נאמרו ממטה חמאס, אלא מיישוב יהודי – מיצהר. מי ששתק אל מול פשעי שנאה נגד ערבים, מגלה שהפשעים האלה מופנים עתה נגד חיילי צה״ל, נגד רשויות אכיפת החוק ונגד שלטון החוק.

    "למדנו כבר שהטקסטים האלו יכולים להפוך למעשים. התכנסות היום איננה ראשונה, אלא המשך של רצון משותף של כל הנוכחים כאן ללכוד את הפושעים ולהעמידם לדין, ולשם כך התכנסנו".

    השר אהרונוביץ׳: ״החומרה של התופעה הזאת היא רבה מאוד והיא פוגעת בדו קיום ונעשה הכל כדי לא לפרום את המרקם בין יהודים וערבים. זו תופעה שאנחנו צריכים למגר אותה ולטפל בה, המשטרה השב"כ, וכל מערכת אכיפת החוק. אנחנו עושים ומתואמים עד הפרט האחרון״.

    היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין אמר: "אנחנו מערכת אכיפת החוק ונעשה הכל כדי שהיא לא תתקיים – המשימה לא פשוטה. כבר הכרזנו על זה כהתארגנות בלתי חוקית. אם תהיינה ראיות קבילות אעקוב באופן אישי על הגשת תיקים ולא נהסס לערער ולחזור ונערער עד אשר תהיה ענישה מתאימה, לאירועים שאנחנו לא מוכנים להקל בהם ראש".

    להלן החלטות סיכום:

    1. השרים לבני ואהרונוביץ׳ יביאו בפני הקבינט את המסקנות והלקחים של ששת החודשים האחרונים מאז ההכרזה על ׳תג מחיר׳ כהתארגנות בלתי מותרת, ותיבחן הכרזה על הארגון גם כארגון טרור.

    2. תיבחן הוצאה נרחבת יותר של צווי הרחקה ואכיפה אפקטיבית על המפרים צווים אלה, לרבות באמצעות מעצרים.

    3. הפרקליטות והמשטרה יבחנו בימים הקרובים אפשרות להעברת תיקים מסוג "תג מחיר" שחלקם מטופלים היום על ידי התביעה המשטרתית, אל הפרקליטות ו/או העמקת המעורבות של הפרקליטות וליווי תיקים גם במקרים של העמדה לדין בעבירות "תג מחיר" פחות חמורות.

    4. השרים ביקשו לקבל סקירה של פרסומים גלויים שפורסמו על ידי רבנים שמשנתם האידיאולוגית משפיעה על המבצעים.

    5. הואיל והובהר בדיון על ידי כלל גורמי אכיפת החוק כי הפשיעה נעשית במגרש הביטחוני, תיבחן הרחבת השימוש בכלים מינהליים במקרים המתאימים לכך



    0 תגובות